4690900

7 880 Kč s DPH

8 400 Kč

520 Kč s DPH (6%)

ks

Hvězdářský dalekohled se zrcadlovým objektivem o průměru 150mm, ohniskovou vzdáleností 1400mm a světelností f/9.3 je doplněný optickým členem, který umožní kratší rozměry tubusu při zachování ohniskové vzdálenosti. Více >>

Přidat do oblíbených produktů Poslat zprávu příteli Tisknout

Hvězdářský dalekohled se zrcadlovým objektivem typu Newton o průměru 150mm a s celkovou ohniskovou délkou 1400mm na rovníkové montáži EQ-3. Dalekohled má kratší rozměry díky optickému členu vestavěnému do okulárového výtahu, který prodlužuje ohniskovou délku hlavního zrcadla.

S mapou oblohy po ruce, tištěnou nebo třeba i jako aplikací na Smartphonu, se může začínající pozorovatel naučit orientovat na obloze a dalekohled pak zamířit na jasné objekty jako jsou např. planety Jupiter, Saturn, Venuše, Mars nebo rozeznat jasnější dvojhvězdy, najít na obloze jasné hvězdokupy a galaxie.

První pohled na Měsíc při větším zvětšením, rozpoznání jasných dvojhvězd, kotoučků jasných planet, Jupiterových měsíčků, objevení velké galaxie M31 v Andromedě, ale i pouhé vyhledání jasných i méně jasných hvězd v zorném poli dalekohledu mohou být pro malé i začínající objevitele skutečným zážitkem.

Popis vlastností:

• Čočko-zrcadlová optická soustava umožňuje kratší rozměry tubusu při ohniskové vzdálenosti 1400mm. To je výhodné při transportu dalekohledu a při pozorování, kdy se neprojevuje chvění obrazu tolik jako u dalekohledů s delším tubusem.
  • Součástí sady jsou okuláry typu Plossl PL-4mm/ PL-20mm které dávají zvětšení 350x a 70x a Barlow čočka, která násobí zvětšení 3x. Průměr tubusu pro okuláry je 31.7mm.
  • Dalekohled má LED záměrný hledáček pro snadnější vyhledávání objektů.
  • Součástí je i podložka pro Smartphone, který může dobře posloužit při fotografování Měsíce.
  • Dalekohled je upevněný na rovníkové montáži EQ-2, která je užitečná při udržování objektů v zorném poli dalekohledu. Montáž má jemné posuvy v hodinové a deklinační ose a lze k ní připojit i motorový pohon, který je možné pořídit jako volitelné příslušenství. Montáž je dodávána se stabilním hliníkovým stativem s měnitelnou výškou od 64cm - 118cm.

Rovníková montáž:

Rovníková montáž slouží ke snadnějšímu sledování vesmírných objektů na noční obloze. Vlivem rotace Země kolem své osy se zdánlivě pohybují i vzdálené vesmírné objekty na obloze. Jelikož hvězdářské dalekohledy mají poměrně velká zvětšení a úzké zorné pole, objekt, který umístíme do středu zorného pole, nám z něj právě vlivem zdánlivého pohybu rychle zmizí.  Pokud máme dobře nastavenou rovníkovou montáž, lze tyto objekty snadno udržovat v zorném poli otáčením pouze jedné osy montáže. Pozorování i při velkých zvětšeních je pak velmi pohodlné.

Balení obsahuje: dalekohled, okuláry, hledáček, montáž, stativ, Barlow 3x, podložka pro Smartphone, CD s mapou oblohy.

TIP: na pozorování nemusíte čekat až do úplné tmy, zkuste se těsně po západu Slunce dívat, jak obloha pomalu tmavne a začínají se na ní objevovat první hvězdy. Často také již nad západním obzorem uvidíte Měsíc nebo jasné planety.

Typ dalekohledu